tisdag, maj 2

Hurra mys jippi

Nu tar vi kul grejer istället. Oj det är bara tre veckor kvar till min kusins bröllop! Vad ska jag ha på mig? Väljer mellan två klänningar. Och beroende på vilken klänning det blir undrar jag om jag borde ha guldskor till den. Och borde jag ha en tyllkjol under klänningen så att det blir lite mer party av det hela? Ljuva problem.

Nästa fredag är det studiedag på dagis, då ska sonen få följa med mamma till jobbet. Mysigt! Räknar väl inte med att kunna arbeta helt seriöst den dagen, men man kan ju jaga varann och leka kurragömma bland bokhyllorna :P

Maken och jag kom på att vi ska ha en barnfri helg nån gång framöver. Lämna sonen till morfar/mormor eller farfar/farmor. Åka iväg och sova en natt på nåt mysigt pensionat. Bara vara med varann. Blir för lite sånt i vardagen.

Men, hur blev det med det där kaffet?

13 kommentarer:

Anonym sa...

Visa klänningarna, så ska nog bloggjuryn kunna uttala sig om tyll eller ej etc!

Anonym sa...

Och var hittar man en tyllkjol? Jag har letat, inte mycket men lite, dock resultatlöst.

Show us the dresses!!

Hej från Polly

Linda K sa...

mel e: ja så får det bli! :)

polly: japp jag får ha en liten visning :)

jessica: jag veeeet! Världens finaste. Tänkte faktiskt gå och kika på dom i morgon :D

Anonym sa...

Hej!
Guldskor o tyll blir bra! Det ska vara party!
Jag tar guldskorna.
Ingrid

Linda K sa...

ingrid: hurra, vägledning! Tack :D

Anonym sa...

jippie! det är ju bröllop för mig med om tre veckor! och jag har guldskor, nej guldsandaletter! de var jättejättebilliga hos la redoute, om man nu gillar partysandaletter med få & smala remmar. jag tycker att det är jättefint, och de är dessutom sköna att gå i. jag ska ju ha stellawrapen, men annars hade jag helt klart haft tyllkjol under. men jag säger som de andra, visa klänningarna så lovar jag att säga mitt sedan!
och den där highschoolkavajen är bara så skön!

Linda K sa...

lindarling: vi kommer att vvara finfina! Jag har faktiskt Stella som ett alternativ, fast jag har den champgnefärgade. Men den funkar ju inte med tyll.

Mmm skulle va några billiga guldisar, för nu har jag shoppat så mycket skor så aj aj aj!

ja det är verkligen lite high school över kavajen, gillar den skarpt. Kanske just highschoolandet får mig at tkänna mig lite ungdomlig? ;)

Anonym sa...

Jag ska på bröllop i juli som du kanske vet och mitt största problem är vad jag ska ha för jacka/kofta/större sjal till klänningen när jag nu hittat klänning!

Linda K sa...

johanna. ska försöka få till det med tyllet :)

Barn är det bästa men ibland är det mysigt att bara vara med en annan vuxen också!

maria: jag har lite samma problem. Om det är fint och varmt funderar jag på att bara ha en pashmina över axlarna i kyrkan och sen släppa den framemot kvällen. Eller, vad annars? Vad har du för klänning???? :)

Anonym sa...

Jag är illiterat, jag menade när jag nu hittar en klänning ;) Alltså har jag inte hittat en. Men skorna är kirrade. Alltid något.

Linda K sa...

maria: aha, då väntar jag med spänning på ditt kommande fynd! :)

Anonym sa...

oh, mkt klokt beslut av dig o din man! lediga helger o mysdagar är ju underbara! ( :

Linda K sa...

sofie: mmm och nu blev jag JÄTTEsugen på det :)