torsdag, oktober 12

Jag jag jag

Ellinor utmanade mig att skriva ner 10 positiva egenskaper hos mig själv. Det kommer aldrig att gå det kommer aaaaldrig att gå!
  1. Jag är omtänksam. Jag bryr mig om andra och försöker ordna bästa möjliga för dom runt omkring mig.
  2. Jag är snäll. För snäll ibland. Dumsnäll?
  3. Jag lyssnar på andra. Borde väl egentligen ta för mig och prata mer men jag är en lyssnerska helt enkelt (kan man jobba som det? kan man vara gråterska så...)
  4. Jag är ordningsam. För det mesta. Var sak på sin plats. Utom när den är nån annanstans...
  5. Jag är... jag är... ganska så påhittig. När det handlar om sånt jag tycker är intressant och kul.
  6. (Snor en av Ellinor) Jag har bra klädsmak. Bra på att kombinera plagg till nåt snyggt.
  7. Jag har flyt. För det allra mesta går things my way. Det kanske inte är en egenskap utan mer flax. Men bra är det!
  8. Med risk att flumma ur... jag är kramig. Tror att jag uppfattas som ganska känslosam och varm, kramar gärna om folk (som jag känner för guds skull, inte första bästa på gatan). Och kramar vill väl alla ha?
  9. Jag är världens bästa mamma. Vill vara. Försöker vara.
  10. Jag bloggar himla bra ;)

Kolla, det gick! Min utmaning går... direkt till alla män! (äsch försökte mig på nåt i Dressman-väg, blev sådär... kvinnor må också skriva sig en lista)

UPDATE: Tänker sola mig i mallighetens glans och publicera en kommentar jag fick nyss:

Och du har världens härligaste humor! Jag skrattar ofta högt åt din blogg. Och sen får man väl säga att du verkar väldigt koordinerad (inte bara klädmässigt). Jobb, man, barn, bonusbarn, studier, träning och shopping vekar klaras av galant. Själv har jag bara hund och tycker att det är svårt att hinna med :)

9 kommentarer:

Unknown sa...

Oj vad svårt. Jag får boka in en timme på eftermiddagen.

Linda K sa...

janne: skitsvårt!

Anonym sa...

Och du har världens härligaste humor! Jag skrattar ofta högt åt din blogg. Och sen får man väl säga att du verkar väldigt koordinerad (inte bara klädmässigt). Jobb, man, barn, bonusbarn, studier, träning och shopping vekar klaras av galant. Själv har jag bara hund och tycker att det är svårt att hinna med :)

Hoppas att du får en bra dag!
//Minna

Linda K sa...

minna: men vad gullig du är, tack! Nu blev jag glad och tänker gå och träna :D

Minna sa...

jag håller med ovanstående. kunde inte ha sagt det bättre själv (fast jag har ingen hund)

Anonym sa...

Jag skulle vilja lägga till duktig skribent. Du har bra spåkbehandling, och det gör bloggen extrabra :-)

Linda K sa...

minna: tack gulle hundlös :)

mel e: vad glad jag blir, tack rara! :)

Anonym sa...

Är det du som snott mitt flyt?;-) Har tappat bort det totalt senaste året...
Tur att din blogg är bra på att muntra upp!

Linda K sa...

linda s: nä det är nog inte ditt, jag har haft det länge ;) Hoppas ditt kommer tillbaka och att du fortsätter hänga här!