tisdag, februari 6

Boxar

Städade undan mina tomma skokartonger från garderoben i sonens rum. Var skorna har tagit vägen har jag bara en vag aning om. Vad gör man med dom, lådorna? Jo, man behöver en enorm skogarderob att ställa dom i. Tills det blir verklighet får väl kartongerna ta plats i källaren någonstans. Skorna vet jag som sagt inte riktigt var de håller hus. På jobbet, i hallen, i min garderob, i källaren, på fötterna...

Apropå kartonger lådor boxar. Jag har en. dvd. box. Behöver kanske inte nämna vilken egentlgien men jag säger Sex and the city gladerligen ändå. Maken har också en (föutom x-boxen då): Band of brothers. Och så samlar vi på Seinfeld-säsongerna alltefter som dom kommer. Annars har jag inget jättebehov av att se om hela Vänner, Lost, Dallas, Grey´s anatomy eller OC. Och skulle jag få det vänder jag mig bara till söta kollegan som aldrig ser någonting när det går på tv utan skaffar boxen efteråt istället. Skön stil.



6 kommentarer:

Minna sa...

Vi har precis betat av Seinfeld, den säsong som kom i höstas... nu är det låååång väntan till nästa säsong!

Anna sa...

jag gör precis som kollegan - jag orkar aldrig följa nåt som går på tv, förutom saker som har avslutade avsnitt som t ex cso - i love dvd-boxar!! (fast jag orkar inte spara dem sen utan säljer dem när vi sett klart dem).

Linda K sa...

minna: dom är så bra! jag blir galen :D

anna: ja man slipper ju vänta en vecka på nästa avsnitt förstås ;)

Anonym sa...

Nej men se där! Exakt samma boxutbud som hos oss då. :) Förresten, en annan box att rekommendera är Gudfaderntriologin. Å, toppenhelg med pasta, chianti, en bit ost och The Godfather *sagt med djuuup stämma

Linda K sa...

sanna: ja den funkar ju absolut, men det räknar jag nästan inte som en box? :)

Anonym sa...

Tomejtos, tomatos :D