söndag, mars 4

Vad gör man med en söndag morgon?

Vadå mare mare? Det är väl hav? Jag fattar ingenting och ändå sitter låth*vetet där i huvudet varje veckoslut.

Det är ofrånkomligt så att här på landet ser mitt hår alltid ut som en risbuske. Är det vattnet? Är det luften? Är det det faktum att det är två veckor för länge kvar till nästa klipptid?

Smutset på glasögat sitter kvar. Måste till en optiker och se om dom kan trolla. Men nu ska jag sätta mig och surfa runt bland alla andra bloggare som har shoppat fint i helgen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lantluften vettu! ;D
Gillar din magväska skarpt! Är på jakt efter en liknande, eller likadan.

Anonym sa...

Dagens faktaruta: om man har plastglas som är ytbehandlade med en s k antireflexbehandling bör man vara väldigt noga med att inte utsätta dem för t ex värme. Varmt vatten, bastu, öppna-diskmaskinen-eller-ugnen-ånga osv. Plast krymper i värmen men det gör inte ytbehandlingen och då uppstår en krackelering på glaset. Om man håller upp det mot ljuset (förutsatt att man kan se någorlunda utan dem) så ser man typ som massa småstreck eller ett spindelnät. Krackeleringen är ett faktum. Finns inget att göra... Men, som den gamla optikerassistent jag är (och utbildad i att se vilken form o färg folk bör sätta i sitt ansikte) så hjälper jag gärna till om du ska välja nya. Nu är det ju inte säkert att det är en krackis du har, kanske helt enkelt bara en repa eller så men i vart fall ska du definitivt INTE göra som någon skrev innan, tvätta dem i varmt vatten. Det går bort...

Anonym sa...

Antagligen vattnet, på släktens sommarställe såg mitt hår alltid ut som svinto efter att jag tvättat det. Jag började tvätta det nere i sjön istället och voila! :)

Linda K sa...

åsa s: kika på ebay!

anni: tack rara! ska kolla med optikern i morrn om räddning finns...

maria: SÅ på landet är det inte att jag kan gå till sjön och tvätta håret... kom förresten på att jag inte HAR tvättat håret, kanske därför ;)