måndag, augusti 13

Bibliotekarien har läst

Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson

Den här boken kunde jag inte läsa utan att gråta. Nästan hela tiden. Liggandes i sängen. På rygg. Om man ligger på mage och gråter täpps näsan igen av snor.

Den var mycket mycket bra. Särskilt den äldre damen Astrids berättelser tyckte jag om. Hennes liv var fyllt av så många tragiska händelser, som hon gömt undan. Minnen som fick komma fram ett efter ett. Veronikas berättelser framstod som lite bleka i jämförelse, men som helhet var boken underbar.

Jag rekommenderar. Med näsduk till hands.

18 kommentarer:

e sa...

Håller med, en alldeles, alldeles underbar bok.

Anonym sa...

Turboläser du ?´För någon dag sedan hade du inte börjat på boken och nu är den slut.
kul att boken var bra jag har den som nästa bok .
Har du läst fågelbrovägen ?
Jag var inte jätte förtjust när jag läste men nu tänker jag mycket på vad som stod i boken.
ewac

Anonym sa...

hmm, boken ligger här på byrån. kanske dags att öppna den nu.

Linda K sa...

e: mmm!

ewac: när jag verkligen gillar en bok turboläser jag nog, ja. du har nåt att se fram emot! Nä den har jag inte läst, läsvärd alltså?

jonna: det tycker jag :)

Laila och Johan sa...

Visst är den underbar!!!!

Anonym sa...

jag har den oläst på sängbordet, dags nu då :)

Solrosfrö sa...

En riktigt fin bok som jag också behövde en ask tissues för att komma igenom. Fick mig att längta ut på landet, till ensamheten med en gullig gumma till granne...

Annie - PD sa...

HURRA - samma betyg som jag gav. Var lite nervös när jag såg att du läste den...
Jag grinade sida upp och sida ner och hulkade mig fram. Men så bra bok.

Linda K sa...

loppanlej: helt! :)

hedgehog: många näsdukar!

jessika: ja dom verkade ha det så skönt därute.

annie: samma här :D

Minna sa...

jag vågar knappt säga det men ajg tyckte att den var sådär. Den var bra men inte en femma.

Anonym sa...

tack för tippset just nu ligger många böcker i kö(härligt att ha det så)men ibland är man idètom när det gäller böcker.

Linda K sa...

minna: nu läser du den om och om igen tills du älskar den, uppfattat?! ;D

mum: du kan ta min :)

Grippe sa...

En kalasbra bok som jag har köpt till min mor och några vänner. Underbart vackert skrivet!

Linda K sa...

ulf: en prima ge-bort-bok :)

Cecilia sa...

Va bra, den kom nämligen precis i min bervlåda! :)

Linda K sa...

cecilia: lyckliga du :D

Anonym sa...

Visst är det en jättefin bok!!! Men inte grät jag. Har jag slutat gråta, jag som tidigare varit Gråterska med stort G? Det kanske har blivit igentäppt i någon tårkörtel i hjärnan? Eller var den nu sitter...

Plocka nu fram Lustmördaren (Ranelid) som jag tipsade dig om tidigare oxå!

~~L8

Linda K sa...

L8: jo här flödade det. och ranelid har jag läst! denvar prima :)