torsdag, januari 3

Men väx upp!

Det tumult som kan utbryta här hemma ter sig som en storm i ett vattenglas när jag tittar på SuperNanny på tv. Herregud, vad har gått fel i dessa familjer? Jag är mycket medveten om att jag, än så länge, bara har en liten person att handskas med och att det såklart kan bli dubbelt så stökigt med en till eller ännu flera. Men ändå. Det är ju fullkomlig kaos! Inte bara bus utan svordomar, slagsmål och total demolering av hela hem. Om jag var mamman i kvällens program hade jag nog lämnat den mesige mannen tio gånger om. Och kanske strypt ungarna ;)

11 kommentarer:

Anonym sa...

och jag blir skitarg på föräldrarna som slappat järnet så länge och sen hänger ut och förnedrar sina barn i tv...

Anonym sa...

Många föräldrar har en mkt konstig bild av vad föräldraskap innebär och vill inte neka/säga till/sätta gränser för då tror de att de uppfattas som elaka. I någonslags missriktad välvilja tillåter de sina barn allt, även om det innebär uppenbar fara för ungen. Som socialsekreterare har jag ibland varit tvungen att omhänderta barn, som det har gått alldeles för långt med. Men egentligen borde föräldrarna omhändertas och placeras på institution. För att undervisas i föräldraskap! Leker ibland med tanken att köpa Guatanamobasen...Nåväl, långt inlägg, men om knasiga föräldrar kan jag prata hur länge som helst.

Solrosfrö sa...

*skratt* Men visst är det rätt gött för mammaegot att kika på dessa program ibland... ;) Nu skall de visst städa hemma hos folk snart också i Tv4´s nya satsning Lortsverige. Vilka är det som ställer upp och förnedrar sig och sina familjer i Nannyn, Lyxfällan mfl program undrar man?

Anonym sa...

Linda, love the randiga leggings POP, svarta knästrumpor and svarta stövlar Rizo. You're as cool as always!

Happy New Year!

Linda K sa...

hedgehog: ja man undrar hur dom tänker, OM dom tänker?

anneca: ja det är ju inte ungarna man blir förbannad på, det är de märkliga föräldrarna.

jessika: ja det känns tryggt att sitta i soffan och tycka, och slippa vara den som visar upp sig ;D

bobk: thank you, bob! and a happy new year to you too :D

Miss Upsey Daisy sa...

Och för mig utan barn är det som ett preventivmedel ... tro mig!

Linda K sa...

miss ud: :D alla är inte så, tro mig!

Miss Upsey Daisy sa...

Säkert?

Jättesäkert?

Linda K sa...

miss ud: nä, du får chansa :D

Anonym sa...

Tycker också att det är väldigt konstigt att man får visa upp sina barn på det här sättet i TV. Förnedrings-TV i all ära, och okej när det är VUXNA människor som väljer att vara med på olika sätt, men barn?? Säkert många som sitter och skrockar om "vilka jääävla ungar" - men det är ju ALLTID föräldrarna som brustit.

Linda K sa...

ak: man förundras över mycket man ser på tv. är folk verkligen med på att filmas i alla lägen? :S