tisdag, oktober 7

Just min tur, eller Det var icke menat idag

Så kom den efterlängtade avin. Den kom med eftermiddagsposten (eftersom det tydligen finns en sådan) så jag hann inte hämta den innan dagis. För då fikade jag med bredvid Carina Berg.

Så jag tänkte att jag hämtar paketet innan kvällens föräldrarmöte (jeans istället för lackleggings, kalla mig fegis eller smart). På vägen dit tänkte jag ha ha, tänk om jag kom till posten utan plånbok, ha ha.

Jag kom till posten utan plånbok. Ha. Ha. Eftersom det var ett postförskott sket det sig rätt duktigt. Jaha, vi ses i morrn då, fick jag säga till postgubben.

Och så gick jag ut i natten och blev klassrådsförälder istället.

4 kommentarer:

Petra sa...

Sådant är mycket, mycket retligt. Man ställer liksom in hela sig på att hämta sitt paket. Klassrådsförälder är inte fy skam! Har man det på dagis också? Vi har det inte ens i 1:an, men annars hade jag anmält mig :)

Linda K sa...

petra: ja eller vad det nu heter, föräldraombud kanske är mer korrekt :)

Minna sa...

jag anar en väska.

Linda K sa...

minna: vad nu, är du tankeläsare?