torsdag, november 12

Now where did that halvtimme go?

I morse försvann en halvtimme för mig. Helt oförklarligt. Jag gick upp som vanligt (05.15 pip) och gjorde det jag alltid gör. Kläder och frukost. När jag skulle borsta tänderna kastade jag ett öga (swosch!) på klockan. Inte 05.47 (den brukar alltid vara det, udda?) utan 06.20! WTF? Vad hände med typ 30 minuter?
  • Fastnade jag i någon tidningsartikel som tog jääättelång tid att läsa?
  • Fick jag en blackout?
  • Blev jag obducted by aliens en stund på morgonkvisten?

Det är och förblir ett mysterium. Lite konstigt är också att min annars morgonpigga kollega inte dykt upp på jobbet än. Har hon också blivit bortförd?!

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Eller gick klockan fel och du är jätte tidig på jobbet?

jonna sa...

Det har hänt mig också. Men det är när kidsen trixat med väckarklockan och ställt om den utan att jag fattat det... Ibland vinner man tid, ibland förlorar man...

Spader Madame sa...

Hann inte heller med att blogga i morse, är det verkligen inte så att det försvann tid för oss...

Såg du några fragment av framtiden? Snart ringer SÄK...eller CIA.

Linda K sa...

birgitta: nej jag kollade flera klockor!

jonna: måste kolla väckarklockan...

spader madame: ja jäklar! :D