måndag, februari 1

Använd händerna!

I helgen bad jag farmor om tvättråd. Min farmor är klok som en bok, det finns inget i hushålls-/trädgårds-/tvätt-/sömnads-/ osv osv osv... hon inte behärskar.

Så jag försökte få hennes godkännande att köra min Lovely knit i maskin på fintvätt. Men det tyckte inte farmor.

- Det är ju så lätt att lägga den i blöt. Maskinen går så länge, det sliter det. Nej handtvätt är allt bäst. Jag tycker förresten att det är riktigt trevligt att tvätta för hand!

Så jag lydde farmors råd. Jag tvättade inte bara Molly, jag slog till på ytterligare en kofta. Nu får farmor lov att vara stolt över mig!

6 kommentarer:

Minna sa...

Jag är handtvättens okrönta drottning (din farmor är således den krönta)! Jag tvättar ofta för hand. Speciellt känsliga tischor.

Linda K sa...

minna: åh! även tishor? du har min fulla beundran :)

Frida sa...

själv slänger jag allt i maskinen. Inkl. min Lovely Knit (i bommull). Den klarade sig fint.

Linda K sa...

frida: ja hade jag inte känt farmors vakande öga över mgi så kanske jag också... :)

second home sa...

men åh. jag har länge tänkt att jag ska skriva en bok med mormors alla tips i. finns typ INGET min mormor inte kan och det skulle jag vilja ta till vara på.
vi får väl se.

Linda K sa...

socond hoeme: vilken underbar idé! :D