onsdag, mars 3

Inte klok

Drabbas ni också av schizofreni stundtals? Jag får en släng då och då.

11 kommentarer:

Amanda sa...

Vi har alla våra arbetsskador... ;-) Min är att jag tar lite illa vid mig när man använder ord som schizofren vid sådana här tillfällen, när man beskriver något som inte har med schizofreni att göra. När man själv jobbar med schizofrena blir det lite udda. Vet att du inte är så förtjust i ordpoliser på bloggen, men hade lite svårt att låta bli, arbetsskada du vet! Vill inte verka petig, för jag älskar verkligen inte din blogg! Kunde bara inte hålla tyst. Puss och kram!

Linda K sa...

amanda: full förståelse. men det är liksom omöjligt att skriva något utan att någon berörs negativt. det är inte meningen att såra, men jag står för det jag skriver. hoppas du förstår mitt resonemang :)

Amanda sa...

Jo Linda, det vet jag! Och menar inte att du inte får skriva så. Men man måste ju inte heller sträva efter att ingen ska ta illa vid sig för något. Jag tar lite illa vid mig när någon använder ord som har med psykiska störningar att göra. När man t ex skriver att man hetsäter när man har ätit en bulle och några russin, typ (menar inte att du har skrivit det). Men jag är vuxen och kommer över det väldigt snabbt! Men som svar på din fråga: nej jag har tack gode gud aldrig känt mig schizofren. ;-)

Sara sa...

Vem brukar du vara då?

Åsa sa...

Du kändes rejält schizofren i dag när jag av någon anledning fick 52 fönster med din rumpa öppna samtidigt... på jobbet. Något virus jag fått antar jag:D

Anonym sa...

Schizofreni är en sjukdom som tar sig uttryck i positiva och negativa symtom. Nu undrar jag vilken typ av symtom du drabbades av? Hur mer exakt drabbade det dig? Det är inte helt lätt att förstå när du uttrycker dig så allmänt om din psykiska hälsa. Det är ungefär som om du skrivit,"jag drabbades av diabetes idag". Alltså skulle vi tolka det som du drabbats av för högt eller för lågt blodsocker. Symtomen är inte helt lika. /Karin

Linda K sa...

amanda: good for u! :)

hedgehog: glad och ledsen.

flicka: HA HA HA!

karin: japp det var positivt och negativt inblandat, men mer än så vill jag inte skriva. du får nöja dig med diabetesen.

Alexandra sa...

Jag måste vara lite trög, för jag tänkte mig att du använde "schizofren" som en metafor... men naturligtvis menade du det bokstavligen! :O

Linda K sa...

sexy lexy: nu är jag ju inte psykolog så jag vågar knappt uttala mig, men jo det var väldigt upp och ner igår...

Alexandra sa...

Hoppas du har läget under kontroll idag och att saker och ting work out for the best.

Själv har jag haft en sjukt omvälvande dag... hänger knappt med i svängarna, fast alla har varit positiva.

Linda K sa...

sexy lexy: ja nu är jag på spåret igen. berätta! :D