onsdag, april 25

Back in the days. Och i morgon.

Jag ska på studentskiva i morgon kväll. Det var väl typ halva mitt liv sedan jag var på en sån. I Uppsala på nation. Vi hade vår på Snerikes (Södermanlands-Nerikes nation för den icke införstådde). Oj oj vilken baluns. Klackarna i taket och efterfest till gryningen. På min tid bjöd man dock inte in föräldrar. Kanske lika så gott. Har minnen av att jag hängde men en kompis på herrarnas och "pudrade näsan". Att det bara fanns urinoarer var inget problem. Tjoflöjt, mamma och pappa kan ju blunda här...

Så i morgon är jag då (bonus)förälder på studentskiva.Som förväntas droppa av efter middagen. Ja det är ju en dag dagen efter också ;) Ska bli kul. Och lite pirrigt. Jag målar naglarna jeansblå för att åtminstone framstå som en poppig förälder.


2 kommentarer:

Lovisa sa...

Ha det så kul! Själv ska jag i äkta gräsänka-stil smutta på ett glas vin mol allena.

Och vad snyggt kläddd du var i dag - jag gillar kombon scarf, blus och kritstrecksrandig kjol.

anna sa...

mmm those were the days! min på Flustret :) ha så himla kul!!! tills efter middagen!