måndag, juni 25

Style by Linda K

Jag ska på bröllop och har bestämt mig för att ha en mörkblå klänning med vita prickar. Nu är ju den här sommaren som den är så jag skulle vilja ha något att ta på mig om det skulle bli lite kyligt. Jag har varit inne på någon typ av kofta (bolero?), gärna i nån skojig färg/mönster eller en stor sjal. Vad tror du? Har du några förslag? 

Hej Linda!
Perfekt underbar sommarklänning. Lite 50-tal sådär, stort gilla på det. Jag skulle välja antingen en söt figurnära liten jacka/kavaj till (och i så fall i samma eller liknande blå färg som klänningen) eller kanske ännu hellre min stora favorit: pashminan! En snygg avlång värmande sjal som funkar fint över axlarna i kyrkan och som du kan svepa runt dig om det blir kyligt. Eftersom klänningen är brutalt mönstrad är det stiligast att köra resten enfärgat, om du frågar mig. Men för all del, knallrosa pashmina funkar också prima. Sen skulle jag nog ha ett par ganska nätta klackar till. Beige, blå eller vita kanske?

Go to that wedding and be fab!


4 kommentarer:

Linda sa...

Härligt! Tack för inspirationen :)

Anonym sa...

Var är den där blåsan ifrån!?

/malin

Unknown sa...

linda: kul att du gillar :)

malin: lindex!

Anonym sa...

wow! Det kunde man inte tro!
/Malin