tisdag, november 6

Värme i kylan

Ikväll huttrade jag mig hem från jobb, dagis och skola. Farao vad kallt det har blivit! Kom hem och läste lappen som sonen hade med hem från skolan. Om att hjälpa till och samla ihop kläder till barn i Lettland:

Även om hösten ännu är mild blir det snart kallare. De kan ju bli besvärligt även för oss som har ett par varma stövlar, en skön dunjacka, en mössa och ett par vantar. 

Men, om man saknar alla dessa klädesplagg? Och om huset där du bor inte är uppvärmt? Om toalett och tvättmöjligheter ligger på andra sidan bakgården?

... därför vill vi be dig ta en titt i garderoberna hemma efter vinterkläder ni inte längre använder. 

Jag har ägnat kvällen åt att rota fram urvuxna plagg, sånt som ingen här hemma troligtvis kommer att använda, och sånt som vi lika gärna kan köpa nytt när det är dags. Jag hoppas att dom istället värmer frusna ungar i Lettland inom kort.

Och så gillar jag Friends of Hope Latvia på Facebook såklart.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Skänkte själv till dem för två veckor sedan, genom att lämna in hos Clarion (hotellkedjan) som samarbetar med Friends of Hope Latvia.
/Bina

Unknown sa...

bina: fint :)