onsdag, februari 13

Dagen då jag fyllde i TVÅ listor

Rubriken är ljug. Jag fyllde inte klart igår. Jag hittade den här listan hos Mis(s)match. Ganska sent hittade jag den. Och började fylla i. Sen vaknade dottern och jag fick natta om henne. Sen kom jag på att jag inte hade duschat efter träningen. Sen orkade jag inte svara klart på dom sista frågorna...

Skit samma, här är en sabla lång lista:
  1. Hur gammal är du? 41.
  2. Hur gammal känner du dig? Äldre just ikväll. Friskispasset var jobbigt, jag blödde näsblod igen och det känns som om jag håller på att bli förkyld. 
  3. Vad har du gjort i dag? Same old. Jobbat, hämtat barn, lagat middag, läxläst. Och så tränat och blivit redigt trött.
  4. Vilken film såg du senast? Hm... Flight kanske?
  5. Vem ringde du senast? Maken, och sa Vi har ingen pyttipanna hemma!
  6. Är du besatt av någonting? Ja av ganska mycket. Just nu är jag nog ganska hemma-besatt. 
  7. Är du rädd för blod? Så länge det bara kommer i måttlig mängd ur min näsa är det väl ok, men jag skulle inte må så bra om det förekom i större omfattning. 
  8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I min nya fåtölj i vardagsrummet.
  9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme, Ingvar Carlsson, Göran Persson, Carl Bildt...
  10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, men jag kopierade Mis(s)matchs svar, HA HA HA!!! 
  11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Skulle gissa svart och grått, men det finns lite av varje. 
  12. När vaknade du i dag? Först klockan 02.00 när sonen kom ner för att han drömt en mardröm. Somnade hos honom, vaknade en halvtimme senare och gick tillbaka till min säng. Sen när klockan pep klockan 05.25.
  13. Vilken är din favorithögtid? Någon av vårledigheterna!
  14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I ett varmt land, om jag får ha familjen med mig.
  15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kommer faktiskt inte på någon...
  16. Hur vill du tillbringa din pension? Tillsammans med min man, gärna på resande fot då och då men mycket hemma med familj också.
  17. Vad lyssnar du på just nu? Hissen med Filip och Fredrik. Annars podcasts av alla de slag.
  18. Har du någon gång brutit ett ben? Nix.
  19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Kaffe, frukt, yoghurt, mjölk, tomat, müsli, te... var det mer än fem? Äh!
  20. Vem är din favoritkändis? Kan inte välja bara en. Varför ska man alltid välja bara en? Jag vägrar. 
  21. Vad är du på för humör just nu? Trött, och lite gnällig tror jag. 
  22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Nordamerika, Sydamerika, Afrika, Asien. 
  23. Snarkar du? Nej.
  24. Vilka yrken har du provat på? Om jag inte räknar sommarjobb och sånt (för det orkar jag inte nu): bibliotekarie, informationsarkitekt, webbredaktör, chef. 
  25. Hur går du helst klädd? Snyggt.
  26. Vilket stjärntecken är du född i? Vattuman.
  27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad.
  28. Vad sa du senast? Fick jag inget te? (ni hör ju, jag är gnällig)
  29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Jag var väl så där medelmåttig i det mesta. Bild kanske?
  30. Vad har du på dig just nu? Svettiga träningskläder, det ni!
  31. Vilken är din favoritaffär? Det finns så många.
  32. Vad har du i dina fickor? I nuvarande plagg finns inga fickor.
  33. Vad köpte du senast? Underkläder till barnen.
  34. Hur många gånger har du flyttat? Ett antal.
  35. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En båt, en mobil och solbrillor? Äh dumfråga.
  36. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgon.
  37. Senaste filmen du såg på bio? Oj vad var det nu då... Skyfall tror jag.
  38. Har du blivit sydd någon gång? Både här och där.
  39. Har du någon gång badat naken utomhus? Självklart.
  40. Vad åt du till frukost? Yoghurt och müsli.
  41. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Tja, jag var väl 31, hade inte barn men var gift och jobbade som bibliotekarie. 
  42. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, jag kör som man ska.
  43. Var lägger du din mobiltelefon när du sover? I arbetsrummet på laddning.
  44. Vad var det sista du åt? Några nötter.
  45. Är du blyg? Ja det kan jag vara. Men ganska social ibland också. 
  46. Vilken var den senaste konserten du var på? Lustans lakejer.
  47. Vad heter du i andra namn? Margareta.
  48. Har du varit med om en bilolycka? Tack och lov inte.
  49. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Jadå.
  50. Vilken är den roligaste träningsformen? Friskis.
  51. Har du några husdjur? Nej, men min allergiske make är bra sugen på en katt.
  52. Vill du gifta dig? Isåfall igen med samma man. I Vegas!
  53. Var växte dina föräldrar upp? Uppsala och Vassunda.
  54. Har du någon gång ringt polisen? Inte vad jag kan minnas,
  55. Har du svenskt ursprung? Ja.
  56. Har du, eller har haft, något smeknamn? Föräldrar och en del kompisar kallar mig för Ia.
  57. Vilka är dina största svagheter? Allt som är vackert. Och att avsluta med en riktig floskel kanske? ;)

4 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Har du testat? http://www.stoppanäsblod.nu/
Jag tyckte att det var en kul lista, kör den ikväll.

Unknown sa...

liten: nej, får prova den! :)

Anonym sa...

Hur kan du missa Tage Erlander? Skämmes ;)

Unknown sa...

anonym: jag är kanske inte lika gammal som du? ;)