fredag, februari 15

Dom som "vet"

Det är intressant det där med folk (fölk) som tycker sig äga tolkningsrätt på mina inlägg. Dom som tror sig veta exakt vad jag menar med det jag skriver och som berättar det för mig i kommentarerna. Att jag vill människor illa och att jag är en skam för allt och alla och borde skämmas. Dom berättar det såklart bara när dom anser att jag är en elak häxa, annars hör dom inte av sig. Jag tror faktiskt att en del bara sitter och väntar på att det ska komma nåt som dom tycker sig kunna hugga på. Kanske njuter lite av det? Ja jag tror det.


13 kommentarer:

Anonym sa...

Antar att du syftar på "stor och liten"- inlägget. Jag måste faktiskt säga att jag tycker att du ska ta bort det. Personen på bilden har ju tagit illa upp oavsett vad dina intentioner var. Jag älskar din blogg, det är den jag alltid prioriterar att läsa först, men just detta gillade jag inte och jag gillar inte heller smygpikarna mot Engla som kommer ibland. I övrigt tycker jag att du är fantastisk :)

Anonym sa...

Glömde skriva under
/Sofia

Sara sa...

Det är dom som gör att man vill ruttna lite, facka och lägga ner. Å andra sidan så älskar man den goda sidan så mycket. Jag älskar dig iallafall <3

Frida sa...

Men fölk alltså! Hur kan de få för sig sånt! Från din blogg? You know I love you anyways!

Anonym sa...

Just det där inlägget var inte så himla lyckat. Att sätta in en bild på en "vanlig människa" och säga att man får lust att skratta är inte så snällt.....
Men av alla underbart roliga, charmiga och kloka inlägg så måste det ju få slinka en någon "groda" emellanåt. Jag älskar dig ändå! ;)
/Barbro

Unknown sa...

sofia: jag syftar på då och då återkommande reaktioner, och ja senast på det inlägget. jag tycker det är en rolig bild. inte elakt menat. det jag skriver om engla är inte heller elakt menat från min sida, men jag tycker att jag måste få tycka. jag blir glad att höra att du gillar min blogg, och jag tar gärna emot synpunkter. nästan vad jag än skriver om tar någon illa upp, skulle jag alltid tänka så skulle jag inte kunna blogga alls.

sara: dito!

frida: dito!

Unknown sa...

barbro: ja man kan ju tolka allting olika. I say tomato you say tomejto :)

ps: en vanlig människa?

Martina sa...

Du har ju rätt att uttrycka vad du vill i din blogg. Själv hade jag dock inte uppskattat att bli uthängd på en blogg, med efterföljande kommentarer som sårar minst lika mycket. That's all I'm saying! ;)

Anonym sa...

Jag tycker tolkningsföreträde bör, faktiskt måste, ligga hos den som känner sig kränkt eller sårad. Att den här Therese blivit ledsen, det gör mig ledsen för hennes skull. Det kan väl inte vara viktigare för dig att ha kvar inlägget än att hon slipper ha sin bild uppe i ett sammanhang som gör henne ledsen? Det är så självklart att ta bort inlägget för hennes skull, att försöka göra det bättre om man oavsiktligt gjort någon illa. Humor, ironi, undermeningar och avsikt är så subjektivt - ingen bör anklaga dig för att ha menat något illa när du säger att du inte gjort det! Men så har hon upplevt det. Jag tycker såklart att din blogg är både humoristisk och ibland härligt ironisk, annars hade jag inte läst, men det blir lättare att behålla sin bild av dig som kul, empatisk och härlig om du tar bort det. Kram Erika.

Anna sa...

Det handlar ju inte om ditt syfte eller inte syfte med bilden och kommentaren (som jag f ö också reagerade på - det kändes rätt onödigt att lägga upp öht). Personen har ju uttryckligen sagt att hon tagit illa vid sig. Vad är syftet med att ha den kvar? Jag fattar faktiskt inte det. Du måste väl vara medveten om att det uppfattas som väldigt märkligt?

Anna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Som chef tänker jag att du bör veta att tolkningsföreträde faktiskt ligger hos den som känner sig kränkt. Ditt inlägg tyder inte på att du är en skam för allt och alla som du skriver. Men det tyder på en sak, dåligt omdöme. Att dessutom vägra att ta bort inlägget när personen som upplever sig kränkt meddelar sig uppfattas som barnsligt. Kom igen nu. Jag gillar denna blogg, men Stor och liten-inlägget var ett lågvattenmärke. Aldrig schysst att göra sig lustig på någon annans bekostnad. /Nina

Anonym sa...

Bra skrivet av ovan.
Som sagt samma ämne var uppe med den smygfotade större tjejen i baddräkt i sommras. Du vägrade ta bort bilden. Texten som sårade mer ändrade du men omoget så vägrade du ta bort bilden. Nu har du satt dig i samma sits igen. Och min tolkning av detta är att du ser ner på överviktiga personer. Bättre kan du än detta, ta ditt ansvar och ta bort badbilden med....